پروژه برنامه مویسی

پروژه برنامه نویسی

پروژه برنامه مویسی

پروژه برنامه نویسی

36-5 برنامه ای بنویسید که یک شماره نلفن به شکل 5555-555 (555) را خوانده و...

برنامه ای بنویسید که یک شماره تلفن به شکل 5555-555 (555) را خوانده و با استفاده از تابع strtok سه بجش کد منطقه ای سه رقم اول شماره تلفن و چهار رقم بعدی شماره ی تلفن را از ان خارج کند. سپس هفت رقم شماره ی تلفن باید به یکدیگر متصل شوند. برنامه باید رشته کد منطقه ای را به int و رشته شماره ی تلفن را به مخدل تبدیل نماید و در نهایت کد منطقه ای و شماره ی تلفن را نمایش دهد.

  ادامه مطلب ...

32-5 نمونه از برنامه مقایسه طول دورشته با استفاده از strncmp

برنامه ای بنویسید که با استفاده از تابع strncmp دو رشته را که کاربر وارد می کند را با هم مقایسه کند. این برنامه باید تعداد کاراکترهایی را که باید با هم مقایسه شوند را از کاربر گرفته و اعلام کند که ایا رشته  اول کوچک تر مساوی و یا بزرگ تر از رشته ی دوم است.


#include<iostream>


using std::cout;

using std::endl;

using std::cin;

#include<cstring>

const int SIZE = 20;

int main()

{

char string1[SIZE], string2[SIZE];

int result, compareCount;

cout << "Enter two strings: ";

cin >> string1 >> string2;

cout << "How many characters should be compared: ";

cin >> compareCount;

result = strncmp(string1, string2, compareCount);

if(result > 0)

cout << '\"' << string1 << "\" is greater than\"" << string2

    << "\" up to " << compareCount << " characters\n";

else if (result == 0)

cout << '\"' << string1 << "\" is equal to \"" << string2

    << "\" up to " << compareCount << " characters\n";

else

cout << '\"' << string1 << "\" is less than \"" << string2

    << "\" up to " << compareCount << " characters\n";

cout << endl;

return 0;

}

31-5 تمرین های پردازش رشته ای_ مقایسه ی طول دو رشته با تابع strcmp

برنامه ای بنویسد که با استفاده از تابع strcmp  دو رشته را که کاربر وارد می کند را با هم مقایسه کند. این برنامه باید مشخص کند که ایا رشته اول کوچک تر مساوی  یا بزرگ تز رشته دوم است.

  ادامه مطلب ...

24-5 مرتب سازی سریع (quicksort)

می خواهیم یک روش بازگشتی به نام مرتب سازی سریع را ارائه کنیم. اصول الگوریتم مرتب سازی سریع برای ارایه ی یک بعدی به ترتیب زیر است:

الف) مرحله ی افراز (partitioning): اولین عنصر از ارایه ی نامرتب را گرفته و محل نهایی ان را در ارایه ی مرتب شده مشخص و ان را به ان محل انتقال دهید. (محل نهایی یعنی محلی که همه ی مقادیر سمت چپ ان عنصر و همه ی مقادیر سمت راست ان بزرگ تر از ان عدد باشد.) در این حالت یک عنصر در جای خود قرار می گیرد و دو زیر ارایه نامرتب شده در چپ و راست ان وجود دارد.

  ادامه مطلب ...

5-17 شبیه سازی مسابقه ی خرگوش و لاک پشت

5-17 – (شبیه سازی مسابقه ی خرگوش و لاک پشت) در این مسئله مسابقه ی معروف خرگوش و لاک پشت را شبیه سازی می کنیم و از اعداد تصادفی(random) برای شبیه سازی این داستان معروف استفاده می شود.

   ادامه مطلب ...