پروژه برنامه مویسی

پروژه برنامه نویسی

پروژه برنامه مویسی

پروژه برنامه نویسی

18-3- دو عدد به صورت تابع گرفته و اولی عدد پایه و دومی توان باشد.

تابعی به صورت (base, exponent) بنویسید که مقدار base به توان exponent را محاسبه کند.

به عنوان مثال: 3*3*3*3 = (3,4) integerPower فرض کنید exponent یک عدد صحیح غیر صفر و مثبت و base یک عدد صحیح است. تابع integerPower باید for و while برای محاسبات برای محاسبات استفاده کند. از هیچ یک از توابع کتابخانه ای ریاضی استفاده نکنید.


#include<iostream>

#include<conio.h>

using namespace std;

int integerPower(int, int);

int main()

{

int exp, base;

cout << "Enter base and exponent: ";

cin >> base >> exp;

cout << base << " to the power " << exp << " is: "

<< integerPower(base, exp) << endl;

getch();

return 0;

}

int integerPower(int b, int e)

{

int product = 1;

for(int i=1; i <= e; ++i)

product *= b;

return product;

}

تاریخچه ++C

 زبان برنامه نویسی++C (بخوانید سی پلاس‌پلاس) یک زبان برنامه‌نویسی رایانه‌ای همه‌منظوره، شیءگرا، سطح بالا و چندرگه (که از برنامه‌نویسی رویه‌ای، تجرید داده‌ها و برنامه‌نویسی شیءگرا پشتیبانی می‌کند)، عمومی و با قابلیت‌های سطح بالا و سطح پایین می‌باشد. این زبان دارای قابلیت‌های انواع داده ایستا، نوشتار آزاد، چندمدلی، معمولاً زبان ترجمه شده با پشتیبانی از برنامه‌نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌نویسی شیءگرا، برنامه‌نویسی جنریک است. ++C به همراه جد خود C از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی تجاری هستند.

زبان ++c یک زبان سطح میانی در نظر گرفته می‌شود. این زبان دارای قابلیت زبان‌های سطح بالا و پایین به‌صورت هم‌زمان است.

زبان ++C توسط بی‌یارنه استراس‌تروپ ریاضیدان دانمارکی در سال ۱۹۷۹ در آزمایشگاه‌های بل (Bell Labs)، برای بهبود زبان سی و بر مبنای آن ساخته شد و آن را "C با کلاس" (C With Classes) نام‌گذاری نمودند. در سال ۱۹۸۳ به ++c تغییر نام داد. توسعه با اضافه نمودن کلاس‌ها و ویژگی‌های دیگری مانند توابع مجازی، سربارگزاری عملگرها، وراثت چندگانه، قالب توابع، و پردازش استثنا انجام شد. این زبان برنامه‌نویسی در سال ۱۹۹۸ تحت نام ISO/IEC ۱۴۸۸۲:۱۹۹۸ استاندارد شد. نسخهٔ فعلی استاندارد این زبان ISO/IEC ۱۴۸۸۲:۲۰۱۱ است.

  ادامه مطلب ...